Selkäryhmät

 

Kausimaksu (syksy tai kevät) on jäsenille 49 euroa, ja niille jotka eivät kuulu selkäyhdistykseen hinta on 69 euroa. Vetäjinä toimii tutut fysioterapeutit: Josefina, Satu, ja Saara. Alla vielä kuvaukset ja aikataulut ryhmistä.

 

Lempeä selkäharjoittelu

 

ti klo 11:00-12:00 yläkerta, ohjaaja: fysioterapeutti Josefina

ke 17:30-18:30 yläkerta, ohjaaja: fysioterapeutti Josefina

 

Tässä ryhmässä tavoitteena on parempi tasapaino, liikkuvuus, kehon hallinta sekä hahmotus. Joka kerta koitetaan saada pieni hiki päälle, mutta ilman että paikat kipeytyvät! Lihaskuntoa tehdään monipuolisesti koko kehoon, erityisesti keskivartaloon. Käytetyt vastukset pidetään pieninä.

 

Vahvistava selkäharjoittelu

 

ma klo 16:30-17:30, ohjaaja: fysioterapeutti Satu

ti klo 17:00-18:00 alakerta, ohjaaja: fysioterapeutti Josefina

 

Vahvistavassa selkäharjoitteluryhmässä vahvistetaan koko kehoa, huomioon ottaen selkävaivat sekä jumppaajien yksilölliset tarpeet. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnallisen liikunnan salissa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kuntopiiristä sekä loppujäähdyttelystä. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa ja tuntonsa mukaan. Liikkeitä pyritään soveltamaan jokaiselle sopivaksi, ja jokaiseen kuntopiirin liikkeeseen annettaan raskaampi ja kevyempi vaihtoehto.

 

Miesten selkäryhmä

ke klo 18:30-19:30 alakerta, ohjaaja: fysioterapeutti Josefina

 

Miesten selkäryhmässä kohotetaan kuntoa monipuolisesti ottaen huomioon selkävaivat sekä miehille tyypilliset ongelma-alueet esimerkiksi lonkkien liikkuvuus. Ryhmä harjoittelee alakerrassa toiminnallisen liikunnan salissa ja ryhmässä käytetään monipuolisesti hyväksi erilaisia kuntoiluvälineitä. Jokainen saa tehdä oman kuntonsa mukaisesti ja kaikkiin liikkeisiin löytyy myös kevyempiä tai raskaampia vaihtoehtoja.

 

Senioriryhmä

ohjaaja: fysioterapeutti Josefina

pe 11:00-12:00 alakerta

 

Monipuolista tasapainoa kehittävää harjoittelua, sekä lihaskuntoa ylläpitävää/kehittävää harjoittelua. Harjoittelu tehdään jokaisen oman kunnon mukaan, pienillä vastuksilla. Liikkeitä sovelletaan kaikille sopiviksi. Tavoitteena saada pieni hiki ja pitää hauskaa liikunnan merkeissä!

 

 

 

Takaisin ylös